Takuu, ostaminen ja toimitus

Erikoisparketti.fi on Vaasassa sijaitsevan Novafloor Oy:n ylläpitämä kauppapaikka. Lattioiden virallisena maahantuojana ja myyjänä toimii Novafloor Oy (Y-tunnus 2087183-1).

  • Toimitusaika

    Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on tavallisesti 1-2 arkipäivää, taajama-alueiden ulkopuolella ja Rovaniemen pohjoispuolelle toimitus voi kuitenkin kestää 3-4 arkipäivää.

    Jokaisen tuotteen kohdalla on ilmoitettu senhetkinen varastotilanne, sekä mahdollisesti myös seuraavan saapuvan erän päivämäärä. Jos tuote on tilapäisesti loppu tai se on merkitty tilaustuotteeksi niin asiakaspalvelustamme saa soittamalla tai sähköpostitse toimitusaika-arvion.

    Tilauksen teon yhteydessä asiakas voi määritellä toivomansa toimituspäivämäärän. Päivämäärän tulee olla arkipäivä. Pyrimme aina toimittamaan lattian asiakkaan toivomana päivämääränä, mutta meistä riippumattomista syistä päivämäärä voi vaihdella.

    Ilmainen varastointi
    Voimme myös varastoida asiakkaan tilaaman lattian jopa 12 kk ilman lisämaksuja. Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee kertoa että hän toivoo varastointia. Toimitusajankohdan voi ilmoittaa meille myöhemmin, jos se ei ole tilaushetkellä tiedossa.

    Toimitusajan vahvistus asiakkaalle
    Kun varastohenkilökuntamme on ottanut tilauksen käsittelyyn (yleensä tilauksen jälkeisenä aamuna) lähetämme sähköpostitse erillisen vahvistuksen jossa vahvistetaan toimitusajankohta.

    Samalla kun erä lähtee varastoltamme niin lähetämme sähköpostitse lähetysvahvistuksen jonka liitteenä on myös rahtikirjan kopio. Näin asiakkaamme tietää että erä on varmasti tulossa.

  • Kotiin toimitus

    Tuotteet jotka tilataan kotiin toimitettaviksi toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Kuljetusliikkeen kuski soittaa ennen tuloa ja ilmoittaa tarkan saapumisajan. Kuljettaja nostaa erän alas autosta. Tavaran siirron tästä eteenpäin, kuten asunnon sisään, hoitaa tilaaja. Tuotteet myydään siis pihaan toimitettuna, mutta ei sisäänkannettuna (poikkeuksena kirjekuoressa toimitettavat pienlähetykset).

    Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimitus. Tästä syystä on tärkeää että asiakas ilmoittaa tilauksen yhteydessä puhelinnumeron josta hän on tavoitettavissa päivisin.

    Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta gsm-numerosta kohtuullisessa tai sovitussa ajassa, tavaran varastoinnista yms. aiheutuvat maksut peritään asiakkaalta. Jos vastaanottajaa ei ole tavoiteta 7 vuorokauden kuluessa, voidaan tavarat palauttaa myyjälle, jolloin aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaan tilille.

    Vastaanotetun erän tarkistaminen
    Vastaanotettu erä tulee asiakkaan toimesta aina tarkistaa kuljetusvaurioiden tai puuttuvan sisällön varalta ennen kuin rahtikirja allekirjoitetaan. Lavan kylkeen on liitetty lähetetasku josta löytyy pakkauslista sekä tuotteen suomenkieliset asennusohjeet.

    Mikäli tuotteissa on kuljetusvaurioita tai jotain puuttuu, toimi näin:
    Merkitse rahtikirjaan mahdollisimman selkeästi havaitut vauriot / puutteet. Allekirjoita rahtikirja vasta kun merkinnät ovat valmiit ja pyydä kuljettajalta myös kuittaus rahtikirjan kaikkiin kopioihin, mukaanlukien sinulle jäävään kappaleeseen. Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme sopia jatkotoimenpiteistä.

    Ilman mitään merkintää rahtikirjassa, vastuu sellaisista kuljetusvaurioista, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

  • Nouto Vaasan varastolta

    Tilatut ja maksetut tuotteet voidaan myös noutaa Erikoisparketti.fi:n varastolta osoitteessa Teollisuuskatu 4, 65170 Vaasa.

    Nouto on mahdollista tehdä maanantaista perjantaihin klo 7-15, sekä lauantaisin sopimuksen mukaan.

    Ilmoitamme sähköpostitse tai soittamalla kun tilauksesi on noudettavissa. Mikäli haluat varastoida ostetun parketin tiloihimme pidemmäksi ajaksi, ilmoita tästä tilauslomakkeen Lisätiedot -kentässä.

  • Toimitus ulkomaille

    Toimitamme kaikkia tuotteitamme myös koko EU:n alueella. Jos asut ulkomailla ja haluat ostaa lattian toimitettuna asuinpaikalle niin pyydämme että otat yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme tehdä tarjouksen lattiasta ja toimituskuluista.
  • Toimituskustannukset

    Kotiinkuljetuksen* rahtihinnan hinnoittelemme seuraavasti:

    Toimitusmaksu on aina 50,00 € kaikille tuotteille

    Pientoimitukset toimitamme vieläkin edullisemmin:

    Pienissä tilauksissa, kuten yksittäiset paketit, jalkalistat ja pientarvikkeet, verkkokauppa hinnoittelee rahdin automaattisesti ostoskorissa. Kuitenkin niin että rahtimaksu on aina ENINTÄÄN 50,00 € .

    * kuljetukset Manner-Suomessa kohteisiin, jotka ovat rahdinkuljettajien normaalin kaluston saavutettavissa. Kuljetuksissa Ahvenanmaalle, saaristoalueille ja ulkomaille, ota yhteys asiakaspalveluun.

    Nouto varastolta: 0 €

  • Tuotepalautukset

    Tuotteillamme on 14 vrk:n palautusoikeus. Koska lattiamateriaali on altis kosteudelle, voimme kuitenkin ainoastaan hyväksyä avaamattomat ja virheettömät, jälleenmyyntikelpoiset paketit palautuksessa. Tilaaja on velvollinen säilyttämään ja pakkaamaan tuotteet niin ettei ne vaurioidu.

    Jos haluat palauttaa tuotteen, edellytämme, että otat ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa annamme ohjeet tuotteen palauttamiseksi.

    Virheettömän tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote voidaan jättää suoraan ja sellaisenaan postin kuljetettavaksi, eikä palautus kokonsa tai painonsa takia edellytä postin erilliskäsittelyä tai muuta erilliskuljetusta. Muissa kuin postin normaali kuljetuksissa asiakas huolehtii itse palautuskustannuksista.

    Mikäli tuotteissamme ilmenee vikoja, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme sopia tuotteen vaihtamisesta tai palauttamisesta. Tuotevirheistä johtuvista palautuskuluista vastaa myyjä, mikäli palautuksesta on sovittu asiakaspalvelumme kanssa ja palautus tapahtuu annettujen ohjeiden mukaan.

  • Takuu

    Tuotteillamme on valmistajien myöntämä tehdastakuu. Takuun voimassaoloaika vaihtelee riippuen tuotteesta, ja se on selkeästi ilmoitettu tuotteen sivulla. Takuuaika alkaa siitä kun tuote on tilattu. Säilytä tuotteiden mukana oleva pakkauslista joka on takuutodistus. Tarkemmat takuuehdot ovat eritelty tuotteen asennusohjeissa.

    Asiakaspalvelumme kertoo mielellään lisää tuotteiden takuihin liittyvissä asioissa.

    Noudata tarkasti tuotteiden säilytys-, käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet eikä ohjeiden vastaisesta käytössä tai asennuksesta syntyneitä vikoja. Kaikissa mahdollisissa reklamaatio asioissa, myyjän suurin mahdollinen taloudellinen vastuu rajoitetaan korkeintaan toimitettujen tuotteiden arvoon.

    Novafloor Oy toimii sekä lattioiden maahantuojana, että Erikoisparketti.fi kauppapaikan ylläpitäjänä. Tästä syystä kommunikaatio asiakkaan ja valmistajan välillä käy erittäin nopeasti ongelmatilanteissa. Asioiden nopea ja moitteeton hoitaminen on meille ja edustamillemme valmistajille tärkeää!